zondag 19 oktober 2008

Spaghetti met ballekes

Ik vond dit recept een tijd geleden op de blog van MadameZsaZsa. Intussen heb ik het recept al zeker 10 x klaargemaakt. En ik heb het boek gekocht dat ze er aanraadde!
Mijn kinderen blijven er van smullen en wij vinden het ook overheerlijk.

Ingrediënten voor 4 personen:
Gehaktballetjes:
-400 gram gehakt, half om half
-40-50 gram oud witbrood zonder korst in kleine stukjes
-4 el melk
-2 el gehakte peterselie
-1/2 tl kaneel
-1/2 tl gemalen komijn
-1/2 tl zout
-1/2 kleine rode ui, geraspt
-olijfolie om te bakken
Saus:
-2 el olijfolie
-2 teentjes knoflook, gepeld en licht gekneusd
-400 gram tomaten uit blik )
-3-4 basilicumblaadjes, in stukjes
-350 gram spaghetti
-parmezaanse kaas om erover te raspen.

Doe het brood in kleine stukjes en giet de melk erover, knijp het fijn zodat al het brood wak is door de melk, voeg de rest van de gehaktingrediënten toe en maak balletjes, ik maak ze zo groot dat ze in één hap weg zijn.-Bak de balletjes in de olijfolie tot ze mooi gekleurd zijn.-Maak intussen de saus, verhit de olijfolie, bak de knoflook tot hij geurt en doe de tomaten erbij, breng op smaak met zout en voeg de basilicum toe, laat tien minuten pruttelen.-Doe de balletjes samen met een glas water erbij en laat 20 minuten pruttelen zonder deksel op de pan.-Kook de spaghetti gaar en kieper bij in de pan, roer goed om zodat alles bedekt is met saus.-Dien op met geraspte parmezaan er over.

Geen opmerkingen: