zondag 19 oktober 2008

Nog lasagna!

Ooooverheerlijke lasagne!
Ingrediƫnten voor 4 personen
- 10 verse tomaten
- 1 uitje
- 2 teentjes look
- 6 wortelen
- een bosje peterselie
- 250 g lasagne vellen
- 2 a 3 schellekes hesp
- 2 pakjes geraspte (lactosevrije) kaas
- 250 ml (lactosevrije) melk
- 2 eetlepels bloem
- 1 bouillonblokje
- spaghettikruiden
- snuifje oregano
- 1 klein brikje (lactosevrije) room

De tomaten ontvellen en ontpitten. Uitje, look, wortelen (gehakt of geraspt) stoven. Tomaten bijvoegen en een kwartiertje laten inkoken. Op smaak brengen met oregano, peterselie, spaghettikruiden, ... Intussen de kaassaus maken. Ik doe dat in de microgolfoven. Melk en bloem goed mengen, en per minuutje in de microgolf laten opwarmen. Daar doe ik het bouillonblokje bij. Elk minuutje eens goed roeren zodat er geen klonters in komen. Als de melk gekookt heeft, en dus ingedikt is, doe ik daar een pakje kaas onder.
Eerst een laagje lasagne vellen, dan een laagje tomatensaus, dan lasagnevellen, dan een laagje kaassaus met een schelleke hesp er op, dan weer lasagnevellen enzoverder tot alles op is.
Dan het brikje room over de lasagne uitgieten en bestrooien met kaas.
30 min in de oven op 175 °C, en SMULLEN!

1 opmerking:

kirsten reemers zei

Hoi Inge,

Ik haal net mijn eerste lasagne uit de oven! Heb jouw instructies helemaal gevolgd, dus normaal zullen wij seffens kunnen smullen van dit lekkere gerechtje!

Merci!
Grtjs